Każdą grupą opiekuje się nauczyciel polskojęzyczny oraz nauczyciel anglojęzyczny. Zajęcia z języka angielskiego (dydaktyka, gry i zabawy) trwają 2 godziny zegarowe codziennie w każdej z grup. W opiece nad dziecmi każdą grupę wspiera pomoc nauczyciela, która komunikuje się z dziećmi w języku polskim.
Zadaniem nauczyciela anglojęzycznego jest ciągłe używanie języka angielskiego w kontakcie z dziećmi (komunikacja przy posiłkach, w zabawie swobodnej, na zajęciach, w łazience itd) jak również prowadzenie zajęć dydaktycznych spójnych z programem danej grupy.
Proces nauczania dwujęzycznego w przedszkolu jest skonstruowany tak, aby naśladował warunki naturalnego rozwoju językowego w rodzinie lub środowiska bilingwalnego.
Dlatego w naszych przedszkolach wykorzystujemy poniższe metody nauczania:
Najważniejsza różnica polega na tym, że w tradycyjnych metodach nauczania języka obcego język ten jest przedmiotem i obiektem nauki, natomiast w procesie wychowania dwujęzycznego - jest narzędziem komunikacji i interakcji w przedszkolu, nawiązującym do naturalnej nauki języka ojczystego. Dwujęzyczność, sprawia, że dzieci potrafią się w obydwu językach płynnie komunikować (przekazać wszystko, co chcą) co jest trudniej osiągalne poprzez klasyczną naukę języka obcego.
Badania naukowe prowadzone na całym świecie potwierdzają fakt, że dwujęzyczność jest najskuteczniejszą metodą nauki drugiego języka i jego efekty na dłuższą metę znacznie przewyższają osiągnięcia uzyskiwane przez uczących się w tradycyjnych programach nauczania języka obcego.